Jeep s-a distrat integrând motoare Hellcat supraalimentate de 6,2 litri și 707 cai putere în Jeep Grand Cherokee Trackhawks, dar lumea auto se îndreaptă cu hotărâre spre electricitate, iar Jeep nu face excepție. Primul vehicul electric oficial al producătorului deținut de Stellantis este Wagoneer S, un vehicul electric cu baterie (BEV) premium, care oferă o autonomie de peste 300 de mile cu o singură încărcare.
Grupul motopropulsor electric generează 600 de cai putere și mai mult de 800 Nm de cuplu instantaneu, suficient pentru a propulsa SUV-ul de la zero la 60 mph în doar 3,4 secunde. Acest lucru este rapid, în special pentru un SUV de lux mare și greu.
Proprietarii se pot bucura de sistemul de gestionare a tracțiunii Selec-Terrain al Jeep, cu cinci moduri de conducere dedicate, inclusiv sport, eco, zăpadă, nisip și automat. Jeep spune că ediția de lansare (destinată doar SUA) va include dotări precum o grilă iluminată cu șapte fante, jante negre lucioase de 20 de inci, elemente exterioare negre lucioase și gri neutru închis, și un acoperiș panoramic cu două panouri.
Grila a fost complet reproiectată, având în vedere că nu mai este responsabilă pentru alimentarea unui motor masiv cu aer proaspăt. În ceea ce privește finisajele, Jeep a evitat cromul pentru a încorpora procese și materiale mai prietenoase cu mediul.
În interior, proprietarii vor avea acces la 45 de inci de spațiu utilizabil pe ecran o metrică pe care Jeep o consideră cea mai bună din clasa sa. Scaunele premium ventilate și încălzite, atât în față, cât și în spate, sunt de asemenea standard.
Sistemul audio nu ar trebui să fie o problemă, deoarece Wagoneer S vine echipat cu 19 difuzoare, inclusiv un subwoofer de 12 inci și un amplificator de 1.160 wați oferit de McIntosh Audio.
Wagoneer S este echipat cu o baterie de 400 de volți și 100 de kilowați-oră, care se poate încărca de la 20 la 80 la sută în doar 23 de minute folosind un încărcător rapid DC. Fiecare ediție de lansare Wagoneer S include un încărcător de casă Level 2 de 48 de amperi sau credite pentru încărcare publică de valoare egală prin Free2move Charge, ecosistemul de încărcare al Stellantis.
Jeep a spus că vehiculul electric este construit pe platforma STLA Large, care va servi și viitorului Dodge Charger Daytona SRT complet electric. Nu este însă o potrivire directă, deoarece inginerii au trebuit să ajusteze lungimea, lățimea, suspensia și componentele grupului motopropulsor specific pentru Wagoneer S. Echipa a reușit, de asemenea, să îmbunătățească rigiditatea torsiunii caroseriei cu 35% comparativ cu SUV-urile Jeep de dimensiuni medii anterioare pentru o călătorie și mai bună.
Pentru cei interesați de detalii tehnice, Wagoneer S are un coeficient de rezistență aerodinamică de 0,29, cel mai mic pentru orice Jeep vreodată și aproximativ cu 15% mai bun decât media SUV-urilor.
Jeep Wagoneer S va fi lansat inițial în SUA și Canada în a doua jumătate a anului 2024, urmând să ajungă ulterior pe piețele globale. Prețul de pornire este de 71.995 de dolari, inclusiv taxa de destinație.