Cum sa redactezi un e-mail eficient?

Promovarea prin intermediul campaniilor de e-mailing este una dintre tehnicile eficiente prin care iti poti face cunoscuta afacerea in mediul online, astfel ca imediat dupa ce ai construit un website calitativ si bine optimizat pentru motoarele de cautare iti poti indrepta atentia catre diversele modalitati prin care sa atragi noi vizitatori, iar una dintre acestea este campania de e-mailing, dupa cum am amintit anterior.

Trimiterea unui e-mail pare un lucru simplu si banal, insa in realitate lucrurile sunt putin diferite, deoarece un e-mail eficient trebuie sa indeplineasca o serii de criterii si cerinte. Pentru inceput este important sa iti indrepti atentia asupra numarului de deschideri al unui e-mail sau altfel spus cate e-mailuri sunt citite din numarul total trimis. Un titlul informativ si sugestiv pentru tematica din cadrul acestuia reprezinta o buna idee, insa acesta trebuie realizat in asa fel incat sa determine cititorul sa-l acceseze.

email marketingUrmatorul pas este redactarea unui continut eficient, usor de citit si care sa aiba o tematica bine stabilita. In functie de ceea ce iti doresti de la o campanie de e-mailing – atragerea vizitatorilor, inregistrarea acestora intr-un formular si asa mai departe – continutul poate fi redactat introducand totodata elemente precum link-uri, hiperlink-uri sau formulare. Este important ca e-mailul sa aiba un aspect profesional cu un text usor de citit, fara a folosi culori foarte stridente pentru scris.

De asemenea, un alt aspect care poate creste eficienta unei campanii de e-mailing este introducerea posibilitatii de a trimite mai departe respectivul e-mail de catre cel ce l-a primit. Indiferent ca vorbim despre trimiterea efectiva sau impartasirea informatiei pe retelele de socializare, ambele situatii pot atrage mai multi vizitatori. Exista riscul ca cel ce primeste e-mailul sa nu fie interesat in mod direct de serviciile sau produsele promovate, insa sansa ca acesta sa aiba un prieten sau o cunostinta despre care stie ca ar putea gasi utila informatia din e-mail reprezinta un motiv bun pentru inserarea unor astfel de functii: trimite mai departe sau distribuie informatia.

Spre final, dupa ce titlul a fost compus cu atentie, iar continutul si modul de redactare al e-mailul respecta principiile de baza, acesta trebuie testat. Trimiterea unui astfel de mesaj catre un numar mare de adrese de e-mail fara verificare poate fi o greseala majora. Altfel spus, este important sa trimiti un e-mail test pe care ulterior sa-l deschizi folosind mai multe browsere de internet urmarind viteza de incarcare si modul in care e-mailul este afisat pe ecranul calculatorului, a tabletei sau a telefonului inteligent.

In concluzie, o campanie de e-mailing nu este un lucru usor de facut, insa daca este realizata corect avantajele sunt superioare altor modalitati de promovare in mediul online. Pe langa faptul ca poti oferi diverse informatii legate de produsele sau serviciile companiei tale, vei avea sansa de a transforma un client ocazional intr-un cumparator fidel. Noile oferte, promotiile sau pur si simplu informatiile utile pe care vrei sa afle cat mai multa lume sunt mai usor de transmis folosind un e-mail bine redactat si cu un titlu care sa determine vizitatorul sa-l deschida.