Facebook si online marketing

Odata cu dezvoltarea internetului din ce in ce mai multe firme au inceput sa isi promoveze in mediul online serviciile sau produsele pe care le vand.

Online marketing-ul a devenit unul dintre cele mai importante mijloace de promovare a unei afaceri, iar in prezent retelele de socializare reprezinta mediul ideal prin care poti atrage noi clienti pentru serviciile firmei tale sau pentru bunurile pe care le comercializezi. Un exemplu potrivit in acest sens il reprezinta Facebook-ul, una dintre cele mai mari retele de socializare care insumeaza peste un miliard de utilizatori activi din intreaga lume!

promovare pe facebook

Avantajele promovarii pe Facebook sunt numeroase, iar dintre cele mai importante merita sa amintim existenta unei baze uriase de potentiali clienti care pot viziona produsele tale si ulterior le pot achizitiona. Mai mult decat atat, pe langa trafic intens, Facebook iti pune la dispozitie si posibilitatea de a te afla in strans contact cu cei care iti viziteaza magazinul online – spre exemplu – precum si ocazia de a primi feedback-uri prin care acestia isi pot exprima parerile, fie ele bune sau mai putin bune. In cazul in care vei primi un feedback negativ vei sti ce anume sa imbunatatesti, astfel ca pe viitor rezultatele sa fie exceptionale.

In momentul in care iti vei promova afacerea prin intermediul unei retele de socializare precum Facebook este foarte important sa ai in vedere activitatea zilnica! Altfel spus, pe pagina de Facebook pe care ai construit-o pentru a-ti promova website-ul afacerii tale trebuie adaugate zilnic noi informatii, fotografii ale produselor si cat mai multe noutati despre serviciile pe care le oferi. In acest fel, vei reusi sa mentii constanta atentia celor care te urmaresc si chiar sa-i transformi din simpli vizitatori in potentiali clienti.

Una dintre cele mai puternice unelte de promovare pe Facebook este functia Share! Folosind acest buton un simplu utilizator are posibilitatea sa imparta cu intreaga sa lista de prieteni o informatie pe care o considera utila. Altfel spus, in cazul in care vei posta o noua poza a unui produs pe care il comercializezi precum si o scurta descriere, iar un alt utilizator va folosi functia Share, toti prietenii respectivului utilizator vor putea vedea aceasta informatie nou adaugata de catre tine, chiar daca acestia nu se afla in lista ta de prieteni de pe Facebook!

Promovarea in cadrul retelei de socializare Facebook este in general usor de urmarit si gratuita. Mai mult decat atat, aceasta modalitate de promovare are un potential urias in ceea ce priveste atragerea de noi vizitatori si potentiali clienti, deoarece o informatie sau un videoclip de prezentare al unui produs pe care il vinzi ce se viralizeaza pe Facebook este visul oricarui magazin online! Iata, deci, unele dintre principalele aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere. Cu toate ca de-a lungul timpului s-au dezvoltat numeroase tehnici de online marketing, unele mai eficiente decat altele, in ultimii ani puterea retelelor de socializare in ceea ce priveste promovarea pe internet si atragerea de noi vizitatori sau clienti este incontestabila, asadar ia in considerare acest aspect.