Internet marketing pentru afacerea ta

In ultimii 10 – 15 ani internetul a cunoscut o dezvoltare uriasa, astfel ca in prezent este unul dintre cele mai eficiente si mai populare mijloace de comunicare la nivel global, dar totodata si locul in care se dezvolta multa afaceri. Spre exemplu, daca te-ai gandit sa iti deschizi o afacere online sau sa iti muti afacerea ta din mediul offline in cel online atunci trebuie sa iti spun ca esti pe punctul de a lua o decizie exceptionala.

Cu toate acestea este important de stiut ca promovarea unei afaceri online nu este simpla deloc. La fel ca si in realitate, pe internet trebuie sa te comporti intocmai ca un vanzator: sa iti prezinti produsele, sa atragi vizitatorii si potentialii clienti in magazinul tau, iar ulterior sa ii in convingi sa cumpere ceea ce ce isi doresc. Daca la inceput suna simplu, atunci trebuie sa iti spun ca lucrurile nu sunt chiar deloc simple in cazul mediului online.

Pentru inceput vei avea nevoie de un website construit intr-un mod profesionist de catre experti in domeniu. Daca nu ai cunostinte de acest gen, dar vrei sa iti transferi o parte din afacere in mediul online atunci este indicat sa apelezi la ajutorul unor persoane care detin cunostintele si iti pot construit un website de top, deoarece in caz contrar rezultatele pot intarzia sa apara sau pot fi nefavorabile. Ulterior, dupa ce vei detine un site optimizat pentru cuvintele cheie caracteristice afacerii tale trebuie sa incepi promovarea acestuia in mediul online.

internet marketing

Una dintre cele mai populare tehnici de promovare la ora actuala si totodata una dintre cele mai eficiente este optimizarea pentru motoarele de cautare sau SEO dupa cum mai este cunoscut termenul. Optimizarea site-ului este parte integranta a unui plan de internet marketing. Pe scurt, in momentul in care iti construiesti un site despre un anumit domeniu de activitate trebuie sa identifici cuvintele cheie care caracterizeaza cel mai bine respectivul domeniu si care sunt, totodata, cautate cel mai des de catre utilizatori, iar mai apoi sa incepi procesul de optimizare bazandu-te pe aceste cuvinte sau expresii. Spre exemplu, daca ai un magazin care comercializeaza piese auto atunci cuvinte cheie pot fi: piese auto, piese auto noi, piese masina si asa mai departe.

Fiecare cuvant cheie sau expresie are in jurul sau un anumit grad de competitie in cadrul motoarelor de cautare, iar acest aspect trebuie avut in vedere. In functie de gradul de competitie iti va fi mai usor sau mai greu sa ajungi pe primele pagini in lista generata de Google – spre exemplu – atunci cand cineva cauta piesele auto, in cazul de fata.

Prin urmare, pentru a-ti promova afacerea in mediul online este nevoie de multa munca si timp investit, insa beneficiile sunt de necontestat. Unul dintre cele mai mari avantaje ale unei afaceri online sta in numarul de vizitatori si de potentiali clienti pe care il poti atrage. Comparativ cu un magazin din mediul offline care este limitat de numarul de oameni ce trec zilnic prin fata usii sau de numarul de oameni care locuiesc in zona respectiva – dintre care o mare parte pot sa nu fie interesati de produsele tale – in mediul online numarul acestora este mult mai mare.