Cum transformi un vizitator in client?

Foarte pe scurt, internet marketing-ul presupune promovarea unor produse sau servicii cu ajutorul internetului, astfel ca firmele care comercializeaza aceste bunuri vor atrage un numar mult mai mare de vizitatori si clienti care vor creste profitul. Lucrurile pot fi simple la prima vedere, insa privit in detaliu acest proces este de lunga durata si presupune o munca sustinuta si atent facuta.

social media Atragerea unui vizitator pe website-ul firmei tale poate fi facuta prin intermediul unor numeroase metode de promovare, iar dintre acestea amintim optimizarea pentru motoarele de cautare, inceperea unor campanii Adwords, plasarea de anunturi publicitare sau bannere ori utilizarea retelelor sociale. In schimb, atragerea vizitatorilor nu este suficienta pentru a-ti creste profitul decat pe termen scurt, astfel ca trebuie sa atragi si sa mentii un vizitator care se poate transforma chiar intr-un client fidel, in functie de calitatea serviciilor tale sau a produselor pe care le vinzi.

Mentinerea unui vizitator este partea mai dificila, insa nu imposibila. Cu toate acestea depinde foarte mult si tematica site-ului tau sau tipul de afacere pe care o ai. Altfel spus, daca vei avea o afacere care ofera servicii de reparatie a acoperisului mentinerea unui client fidel poate fi mai dificila, deoarece un acoperis nu se strica zilnic, saptamanal sau lunar. In schimb, daca ai o afacere care vinde diverse produse precum tricouri, piese auto si asa mai departe sau oferi servicii precum cele de curatenie, atunci clientul ocazional poate fi transformat intr-un client fidel.

Acest lucru poate fi facut printr-un continut de calitate care sa ofere cat mai multe informatii despre produsele sau serviciile tale. Descrierea serviciului pe care il oferi, un tuturial despre cum poate fi folosit un anumit produs si asa mai departe, toate reprezinta modalitati prin care pastrezi interesul vizitatorului sau a clientului. Aceste informatii trebuie actualizate sau cu alte cuvinte este important sa adaugi la o perioada de timp noi informatii, noi articole sau noi tutoriale pentru a-l face sa revina si pentru a-i aminti de existenta firmei tale.

Optand pentru asemenea lucruri vei reusi sa atragi clienti noi, dar sa-i pastrezi totodata si pe cei care au cumparat in trecut prin intermediul website-ului tau. Le poti oferi posibilitatea de a se inregistra la postarile pe care le faci prin intermediul unei adrese de e-mail, astfel ca de fiecare data cand vei porni o noua campanie sau vei concepe noi oferte acestia sa fie informati, iar vanzarile tale sa creasca. De asemenea, este important sa obtii o legatura buna intre un potential client si afacerea ta, iar acest lucru se poate realiza prin intermediul unui formular de contact eficient la care cineva sa raspunda cu promptitudine sau chiar oferirea unui serviciu online de discutie!

Ideile prin care poti transforma un vizitator intr-un client sunt numeroase, insa este important ca ele sa fie implementate corect si eficient. Informatii precise, tutoriale, fotografii ale produselor, o metoda eficienta de livrare, suport prin care sa raspunzi la intrebarile adresate, acestea si multe altele au menirea de a oferi website-ului tau si implicit afacerii tale un avantaj in plus.