Ce este internet marketing-ul si care sunt avantajele acestuia?

In esenta internet marketing-ul inseamna promovarea cu ajutorul internetului a unor afaceri sau magazine care incearca sa vanda diverse produse sau servicii. Un magazin din mediul online incearca sa faca exact acelasi lucru pe care il face un magazin din mediul offline, mai exact atrage atentia oamenilor care devin vizitatori, iar o parte dintre acestia devin chiar cumparatori. Cu toate ca la prima vedere lucrurile sunt simple, trebuie sa iti spun ca internet marketing-ul presupune o serie de reguli si etape ce trebuie respectate.

Social Media Pentru a putea oferi serviciile sau bunurile pe care le vinzi unui numar cat mai mare de clienti trebuie sa intelegi unele principii de baza despre functionarea motoarelor de cautare si cum acestea iti pot aduce un numar mare de vizitatori. Este adevarat ca la ora actuala poti opta pentru numeroase alte forme de promovare – retele sociale, bannere sau anunturi publicitare si altelte – insa motoarele de cautare precum Google sunt principalele generatoare de trafic pe site-ul tau.

Oferirea unui continut de calitate este un prim pas catre succes, astfel ca in functie de cuvintele cheie care te intereseaza trebuie sa creezi o serie de articole, prezentari sau descrieri despre produsele si serviciile pe care le oferi. Mai mult decat atat, aceste articole sau prezentari trebuie actualizate, astfel ca intr-un anumit interval de timp trebuie sa adaugi altele pentru a mentine un interes sporit al vizitatorilor in legatura cu website-ul afacerii tale.

Un alt aspect important in promovarea unui website este strans legat de retelele sociale. Acestea au un potential urias de a-ti oferi trafic, vizitatori si ulterior clienti, astfel ca o buna promovare prin intermediul acestora este un alt pas catre succes! Pe langa posibilitatea de a crea o pagina de Facebook – de exemplu – sau de a te face cunoscut prin intermediul unor anunturi publicitare trebuie sa ai in vedere ca un articol scris corect si calitativ care sa ofere informatii precise poate fi distribuit de catre o persoana unei lista foarte mari de prieteni. Acestia pot la randul lor sa distribuie continutul, iar acest lucru inseamna un numar mai mare de vizitatori.

Inainte de a lua o decizie legata de inceperea unei afaceri online trebuie sa ai in vedere urmatorul aspect: un magazin online iti aduce un numar mult mai mare de vizitatori si implicit de cumparatori. O comparatie intre un magazin virtual si unul din mediul offline scoate in evidenta, in primul rand, traficul mult mai limitat in cazul ultimului exemplu. Altfel spus, numarul de oameni care pasesc intr-un magazin din mediul offline este practic limitat la traficul pietonal, in timp ce vizitatorii unui website sunt limitati doar de gradul in care acesta este promovat pe internet!

Cu totii stim ca un numar mare de oameni care vad zilnic produsele sau serviciile pe care le oferi inseamna, in mod automat, un numar mare de clienti. Pe masura ce website-ul tau devine mai popular si mai cunoscut, baza de clienti se mareste, iar profitul rezultat de pe urma afacerii tale este, implicit, mai mare! Iata principalul avantaj al internet marketing-ului!